ibland måste man vakna upp..

..och lägga märke till allt de underbara man har runt sig.

vi tar för mycket för givet dessa dagar.. själva livet är något att uppskatta och ta hand om. det är inte alla som får chansen till att leva ett bra liv. jag tror det är därför dessa saker händer..för att göra alla människor uppmärksamma och tänka till - likt en 'aha-upplevelse'.

jag bara väntar på att något nån dag ska hända mig..ibland kan man känna att det är mest rättvist så. varför det ska hända massa hemska saker för alla andra, men inte för mig? ibland vill man bara ta all skit, så någon människa slipper den. tänk tillbaka - och uppskatta!!!

ibland skäms jag, stunder som dessa så skäms jag! ibland är de enda som existerar dom där skorna eller just den tröjan, eller att man verkligen måste ha den där snygga jackan! jag är ju likadan själv, och det vet jag.. de är därför jag skäms! en materialist är näst intill vad jag är!! saker saker saker.. jag ska hädanefter ha en vit månad (till att börja med) och inte shoppa! jag behöver inget mer. så enkelt är det. jag behöver kärlek, vänskap, glädje..sådant som inte går att köpa för pengar och sådant man måste visa respekt för att få! jag behöver inte fler jackor, för det har jag! jag behöver inga fler skor - jag har tonvis hemma! jag behöver inte ens den där superbilliga jättegulliga t-shirten från H&M! om det är såna saker som får mig att må bra, så är något fel! då behöver jag stanna upp och tänka till!!
och när jag nu har tänkt till, har jag kommit på att jag har allt ! (peppar peppar ta i trä) jag har ett jättebra liv!
att se någon gå igenom detta får mig att skämmas. det kunde varit jag. det kunde varit nån i min släkt. det kunde vart min lillebror.. begrunda begrunda begrunda... 

var ändå skönt att se dig!  veta att du ändå mår ganska bra! få vet hur du har det, och hur det kommer bli.
att få se in i din nya värld! var en mysig kväll trots omständigheterna! du kommer klara det, vi hejar på dig! 

ni vet vilka ni är! ♥
/tulda

Kommentarer
Postat av: Anna

tack för ikväll (L)

Postat av: Eva

Mysigt var det, måste vi göra om! Puss

2006-10-14 @ 12:26:23
URL: http://evakuering.blogspot.com
Postat av: Johanna

Matilda, du är min hoggo, du är så underbart rolig o betydelsefull, jag hoppas verkligen du förstår det! Tack för att ni kom i fredags, ni gjorde mig så mycket friskare! (L)

2006-10-14 @ 20:43:13
URL: http://hannamarias.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback