idag gråter gud glädjetårar..

..för igår fick han tillbaka sin vackraste ängel =)

image254


today I lost a dear friend (varning för sentimetal barnslighet)

18 april, 4 dagar efter min födelsedag.. varför ska allting hända nära min födelsedag??

hästen avlivades 4 dagar innan min födelsedag för några år sedan,
gammelmorfar dog några dagar efter,
och en månad innan min födelsedag 2003, min hund.

och nu min kära rabbit.
okej, en kanin kanske inte är så stort att vara ledsen över när man är 18 år, men han var ändå en vän som jag har haft sedan jag var 6. i april blev han 12 år.
de hittade fler tumörer på honom i magen när vi kom fram (jag trodde bara han blivit lite tjockis, så som han käka =P hehe), så jag vet att det var bäst så. men det är så svårt att hålla tillbaka tårarna i sådana situationer.

sprutan i magen och han ryckte till. sen var det bra med den saken. då kom det värsta.

jag fick sitta på en stol och hålla honom i famnen och det var så fuktansvärt obehagligt!
han kurade ihop sig under min haka, som om han gömde sig..
först skulle andningen lägga av.. och när syret minskade i blodet så skulle hjärtat tillslut stanna. han skulle inte känna något, men han gnydde.. han gnydde inte högt, men han gnydde tyst i mitt öra där han låg mot min axel. han tyckte inte om det, de märkte jag..
han kunde sakta men säkert inte andas, och de gjorde så ont i mig.. veterinären kom in lite titt som tätt och frågade om hjärtat hade stannat.. jag höll handen runt hans bröstkorg hela tiden och sa att det hade stannat, men att han fortfarande gnydde.. "då väntar vi lite till" sa han och gick ut..

hans huvud slappnade av och hela hans kropp också.. hans friska öga var fortfarande öppet och de kändes som han låg och kollade på mig. jag viskade att det skulle bli bra, och ja kunde höra att han suckade..

jag pussade honom på huvudet två gånger innan jag lämnade honom där på den kalla britsen.. där han låg han min lilla vita hårboll.. på sidan, som han aldrig gjort förut.. och han var död.

men jag vet att han iallafall inte har ont längre, och det känns bra.
han är i himlen med frida, min hund.. hon gillade inte honom, men han gillade henne.. hehe =)

Sov gott Milly.. ♥

   

image253

love yooouu, millis!

help mee

http://gratisgen.se/?ref=69709

nya (herr!) skor

min födelsedagspresent från mormor =)

image248
i sommar ska jag leka poppare =)