det ser ljust ut

jo, jag tycker faktiskt det.

även om jag kom hem till att få se roste-bröden ligga på rost-mackapärens plats, så har dagen flutit på rätt bra..
svenska redovisning. blev ett missförstånd när jag skulle läsa min "avslutning" så nu tycker säkert fröken kristin att jag inte sa tillräckligt. skola - vem bryr sig? de får la skylla sig själva att de har så höga krav..de hemska är ju iochförsig att folk lever upp till det... näpp, orka stressa - de kan man göra när man blir gammal. (mitt nya motto)
naturkunskap. alltid lika tråkigt "nu tänkte jag vi skulle anteckna lite" LITE?! skriv ner skiten på ett papper och skicka ut.... !"#¤%&/ torr-boll nummer ett också till lärare..kan de bli värre? klart de kan! vi har ju prov näst-nästa vecka.. påminner mig faktiskt om spanska provet jag har på fredag... (den 13:e..som dessutom även infaller på min och eric´s 18-årsdag nästa år; 13 april&13 juli.. utgång då? tveeek)
lunch och sedan idrott. jag tycker man ska ha siesta efter lunchen! då är man ju iallafall helt grötig i huvudet...
och sist men definitivt inte minst (om man kollar på lektions-längd) ind-val... denna utomordenligt tråkiga & slappa skoltidningen som dessutom ska läsas av hela skolan!! GAAH. idag skulle vi också ta kort!!!!! kul på jul, de blev ful. tror ni de ens brydde sig om vi var beredda efter att vi fått stå och vänta 10minuter på
att de skulle fixa kameran? hell no....

aja,  nu är jag iaf hemma och myspys är det i hela huset.. praktiskt myspys dvs. för pappa har fått för sig att "inte sätta på värmen än" och att man kan spara pengar genom att ha massa värmeljus.... ja i allsin dar....jag låter honom hållas, för som sagt mysighetsfaktorn blir ju högre =)

ikväll är det återigen träning... och jag har faktiskt träningsverk sen igår =)

nu tänkte jag kolla den där hemsidan hoggo "tipsade om".. känns så overkligt att behöva gå in på sidan för att få fakta om något verkligt.. inte för att söka fakta för något arbete i skolan, inte råka klicka sig in på för att de har gjort reklam..utan kolla för en livsviktigt syfte. jag får rysningar.. men jag tror att de kommer lösa sig, och ge alla i sin närhet en aha-upplevelse... såna har man fått ganska många av på sistone..har man lärt sig? inte tillräckligt...

de finns tider i livet som man inte ska vara en krigare, bli en glidare
så man kan komma bort från besvär
men vi vet båda att din rätta plats på jorden är här,
inte en fråga om hur, inte en fråga om när ♥



har jag nämnt på länge hur mycket jag tycker om min erco-berco? kan inte göras för sällan, för en sån människa är någon att ta vara på..
¤♥
♥¤

kärlek till min kära vän i spanien! saknar dig alltmer dag för dag..
tyskland2 du & jag


ta hand om er! ♥

/Matildy


Kommentarer
Postat av: Anna

Man blir aldrig beredd på sånt Matilda.
Aldrig heller riktigt van
Det mesta vänjer du dig vid. Men inte allt, inte alltid.
Take care!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback