rastlös, irriterad och ont i magen

then what to do?

UT OCH SPRINGA!! JAAAA!!
fick bara en helskön idé förut att jag skulle ut och springa.. så jag fick väl hittat ett par 40 och 1/3:s stora basketskor (jag har strl 38-39) reflex, mössa och jogginbralls.. and off I went.. mitt i harry potter.. hur knasigt va inte dedå??

nånsin känt sådär att bara för att du inte har något att göra en lördags-kväll, och för att tillägga inte ens har försökt och ansträngt dig, så är du ensammast (konstig stavning?) i hela världen?

today var iallafall en sån dag. så efter att ha klämt i mig en halv pizza, suttit framför datorn och tittat en del på harry potter, så drämde jag näven i bordet och sa till mig själv;
"matilda, du ska minsann inte bli en ensamvarg och inte heller en tråkig soffpotatis heller för den delen!!" okej, ja tänkte det iallafall..

löpar-rundan var till mesta delen väldigt avkopplande och fridfull.. inte mycke folk ute vid elva-snåret förutom folk med hundarna och ett gäng vid skolan.. (tur att ingen jag kände såg mig i mina för stora basketskor) sen kom det där som är så störande..spy-känslan. när man har ätit för kort tid innan träning. HATA! men jag bestämde mig för andra gången denna kvällen. jag ska inte stanna. jag ska inte ge upp. okej, ja får väl lägga en pizza (vitsigt ordval va?) på trottoaren, men ja tänker bannemig inte stanna!
but I did. eller ja, jag stannade efter halva ungefär för att strecha.. jag kom på vid den tidpunkten att jag glömt göra det =P jag såg det inte som en ursäkt till att stanna och vila, utan det var enbart bara för att strecha =) eller töja som det så snitsigt låter.
jag hade faktiskt tänkt göra lite sit-ups och armhävningar också, men det stog en konstig filur till kille på andra sidan vägen som tittade på mig, så jag vågade inte bli så djärv idag.

imorgon SKA jag till ikea. mamma lovade mig idag, men som vanligt går helgen till min lillebrors 10000 sport-aktiviteter..handboll,hockey och fotboll. idag var det dom på förstnämnda. jag var faktiskt snäll syster idag och tittade på hockeymatcherna (2x15 min x2) satt i något slags vip-rum och kollade på tv samtidigt. sverige-ryssland, 15-30 var väl inte mycket att hurra för, får hoppas det går bättre imorgon.

nu har jag nog kompenserat mina lata dagar då jag inte skrivit ett smack, för detta blev ett långt inlägg. och att springa fick mig faktiskt på gott humör.. för vad har jag att vara "ledsen" för? inte ett smack : )

ta hand om er och varandra! det behövs!
krams ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback